Революція в гаражних кооперативах

IMG_4422

Громадянське суспільство формується самим людьми

Про створення в Україні громадянського суспільства говорять постійно. Втім люди, які звикли до того, що все має робитися за вказівкою “згори” і складають той великий прошарок населення, який отримав принизливе прізвисько “вата”.

Вони звикли жити за принципом: від нас нічого не залежить, все й без нас начальство вирішить.

Це саме та “Рыбка в банке”, про яку колись співав гурт “Машина времени”.  Ця рибка звикла, що їй просто з неба падає їжа, доки в банці не висохне вода.

І саме паскудне в цій теорії те, що такою ж безпомічною і безсловесною рибою звикло бути і місцеве керівництво. І це керівництво не помічає, що і в його банці висихає вода, а в суспільстіві вже зростає нове покоління, яке не хоче чекати милостині від “начальства”. Вони самі і створюють те громадянське суспільство, якого так боїться старе керівництво.

Все частіше люди об’єднуються заради створення нормальних умов життя. Особливо коли керівництво знахабніло до краю.

Саме так сталося і в двох гаражних кооперативах “Жигулі” та “Лада”, які колись було створено поблизу першого мікрорайону Ківшарівки.

Кому гараж, а кому й сарай з підвалом

В СРСР, коли люди не дуже сподівалися на державне забеспечення, вони всіляко намагалися забеспечити себе самі. Держава кинула людям подачку у вигляді так званих дач, де вирощували картоплю та інші овочі і фрукти. Бо в державних магазинах був суцільний дефіцит товарів.

І єдиним способом зберегти свої врожаї були підвали, заради яких багато людей і намагалися отримати собі право вступити в гаражні кооперативи та збудувати сарай гараж з великим підвалом. А машин в СРСР було мало та й не всі їх могли собі придбати, тому в гаражному кооперативі ледь половина людей мала свій автотранспорт.

Згодом часи товарного дефіцита пройшли і дуже багато людей покинули ті рабські клаптики землі. Звісно, що й підвали з гаражами для багатьох теж втратили свою необхідність.

Гаражні кооперативи почали занепадати.

Куди йдуть гроші, хто краде електрику і хто тут господар

Але там лишилося багато власників, для яких гараж – то справді гараж для машини. А ще там люди почали створювати невеликі виробничі ділянки з ремонту техніки, обробки деревини, виготовлення різних металевих конструкцій тощо.

І в сусідньому ківшарівському кооперативі на другому мікрорайоні, де керівництво кооперативів щвидко зорієнтувалося, нова економічна ситуація була направлена на благо кооператиу. Там є охорона, територія вночі освітлена, дороги рівняються, сніг – розчищають і сміття вивозять.

А от в “Жигулях” та “Ладі” все повернули не на благо людей.

Там на два кооперативи – нині є один голова, який не дуже переймається своєю роботою. За повідомленням людей він знаходиться на робочому місці лише з 9-00 до 11-00.

Елекроенергію в гаражах відключають з 18-00 до 8-00 і коли люди ввечері приїздять з роботи – кругом суцільна темрява. Сніг між гаражами не прочищається. Сміття не вивозиться, а просто спалюється, отруюючи не тільки все довкілля, а й самих мешканців Ківшарівки.

І тільки рішучі дії активістів ще утримують ті кооперативи від банкрутства.

Днями за ініціативи саме людей було проведено збори членів кооперативів, з якого голова обох кооперативів Геннадій Степанов десь поїхав, не витримавши справедливої критики.

IMG_4419

Але активісти не лише прийняли свою постанову, але й почали її втілювати.

Мова йде про наведення порядку з розкраданням електроенергії, яка наразі оплачується за показником загального лічільника. Є підозра, що за рахунок кооперативу підпільно користуються електрикою деякі підприємці і навіть мешканці на сусідній сільській вулиці!

Наразі активісти всі гаражі відключили від електроенергії. А загальний лічільник кооперативу продовжує крутитися!

Тому кожен власник гаража тепер має винести власний електричний лічільник на фасад будівлі, і лише після цього електроенергію на цей гараж буде включено.  А всі “підпільні” підключення до мережі буде ліквідовано.

А ще члени кооперативу вимагають від голови правління звіту про використання абонентної плати, про умови вивозу сміття тощо.

Люди відчули, що лише самі вони можуть змінити ситуцію на краще. Як сказав мені член ініціативної групи Сергій Коваленко: “Крига вже скресла. І ми не зупинемося.”

 

 

 

 

Be the first to comment on "Революція в гаражних кооперативах"

Leave a comment

Your email address will not be published.

*